Sal’tare !😆

   Ma plictisesc groaznic . Ca niciodata. De fapt toata ziua am fost intoarsa pe dos . La scoala.. m-am infundat in Dorian Gray ! Da , multumesc celor care mi-au sugerat cartea. Clar , cu greu fac pauze ca-mi obosesc ochii si-mi vine sa arunc ochelarii dar sa lasam asta.. pe altadata😆 . 

   Ziceam ca ma plictisesc.. si mi-am propus sa scriu pe blog pana imi cad degetele . Da , mi-a luat ceva si sa fac asta. Plus ca am o lene si un somn de nu vad [ Hahahahahahaha😆 ] 

   In fine , sa aprofundam subiectul .

    Da.. cersetorii . Sunt mii si mii . Eu le numesc scursuri ale societatii . Ma enerveaza la culme aia care cersesc. Daca as putea , m-as opri si i-as lua la bataie . Serios . Fara resentimente . 

      Mie cersitul mi se pare cel mai prostesc lucru posibil. Numai cine nu vrea sa munceasca , cerseste. Vezi toti disperatii,toti boschetarii cum se roaga pentru un ban . 

      Totusi cei nevinovati sunt copii . Aia care sunt nevinovati sa renunte la putina scoala pe care o faceau si sunt trimisi in frig , ploaie , caldura sa cerseasca, sa se umileasca .. ca la finalul zilei sa le fie luati banii fara mila si consumati pe bauturi alcoolice.  I-as impusca pe oamenii astia. Dar pacat ca nu exista destule gloante in lumea asta pentru cate oameni animale ca ei exista. 

      Unii sufera de nu stiu ce boala.. si gasesc solutia cea mai usoara cersitul . Evident ca nu o sa-l pui pe ala fara un picior sa-ti care tie in spate caramizi.. dar eu nu accept mila , nu accept ca omul sa se injoseasca pentru un ban . Probabil e „ vina ” parintilor mei . Asa am fost crescuta. Ei niciodata nu au cerut dar nici nu le-a fost „ sparta ” usa dupa ajutor . Oricum majoritatea e pe interes. 

     Nu-mi amintesc sa ma fi oprit vreodata sa fi dat bani la cersetori. Da, probabil ma credeti vreo insensibila. Cand vedeti un batran rapus de vant si ploi , cu ochi de catelus care va implora pentru un leu de paine , iar voi , ca buni samariteni nu-l puteti refuza. Uite ca eu nu-s asa. Ma uit la el si trec mai departe. Acum vreo luna, abia asteptam sa ajung acasa si drumul mi-e intrerupt de o batranica care nu stiu ce bolborosea acolo. Ma opresc , o intreb din nou ce vrea sa-mi zica. 

    Ce credeti ? Evident bani ” Oare n-ai tu un leu ? ”  „ Ce sa am tanti ? ”  ” Un leu mama pentru paine .. ” . Am raspuns negativ si am plecat. Recunosc, m-am mai intors de vreo 2-3 ori iar ochii batranei parca imi transmiteau ceva. Infiorator chiar si acum .. 

    60 de secunde poate am fost mahnita ca nu am putut-o ajuta. Poate nu era cersetoare , poate chiar nu avea de paine in ziua aia.. A doua zi trec pe langa acelasi magazin .. aceeasi batrana. Si-n urmatoarele zile la fel . Saraca. Din toti banii pe care i-a cersit sigur avea de paine .. 

  Bine , sa nu fiu prea rautacioasa. „ Vei ajunge si tu ca ea ” vor zice altii . Ma refer la batranete. Corect, asa este. Poate ea nu a avut sansa sa faca o scoala .. sa fie cineva. Oricum in Romania poti sa ai 5858 de facultati , daca n-ai pile foarte greu . Ori sa fii cel mai bun. Probabil s-a maritat de tanara, a facut 94 de copii are 5875 de stranepoti dar lumea-i prea egoista si oricum mult prea saraca ca sa o ajute .

   Cunosc multi oameni bolnavi , poate chiar si-n ultimul stadiu si nu cersesc. Lupta pentru orice banut . NU ASTEAPTA MILA ! Ce-ar fi daca toti bolnavii si presupusii bolnavi ar face asa ? La cum e Romania, mai bine de jumatate de tara ar trebui sa cerseasca. Munca nene munca ! Probabil o sa aud voci ca mi-e usor sa vorbesc , pentru ca nu muncesc, nu stiu ce-i munca si sunt intretinuta. Total gresit ! Bine nu muncesc, pentru ca mi-ar fi imposibil sa-mi fac timp si pentru scoala si pentru munca si totusi sa nu ajung in surmenaj . Am muncit intr-o vara si evident, e greu sa-ti procuri banii singur/a si nu prea-ti vine sa-i cheltui. Oricum eu nu-s neam de cheltuitoare ca-s moldoveanca😆 vesnicii zgarciti . Nu , nu suntem noi de vina  ci ca traim intr-un mediu sarac . 

  Multi vor zice ” Oamenii cersesc pentru ca e saracie. ” Da , in Romania totul este greu. HAIDETI SA CERSIM TOTI CA-I SARACIE. Stati , daca cersim toti de la cine sa cersim ? Ei , poate vin niste straini ..

   Oricum ei ne fac de rusine in tari straine . Bine , partea a doua ca jumatate din ei sunt de origine roma.. dar tot nasol pentru noi . Nespalati , needucati , analfabeti. Oh , saracii de noi.. cand venim si ne spargem in figuri . .

  In fine , nu cersiti oameni buni ca va umiliti .. Oricat de greu o sa fie,  nu va pierdeti speranta. Totul e trecator, chiar si cele rele.  Si pentru orice ban , luptati ca nimic nu-i pe degeaba. 

  Voi ce parere aveti despre cersetori ?