In Romania e saracie . Inteleg. Nu e usor pentru nimeni .

                        Dar totusi .. din toata saracia nu uiti sa te speli corect ? 

                       Nu-ti permiti tehnologie de ultima generatie.. sau chiar daca ti-o permiti e cam aiurea sa ai telefon de milioane si sa mirosi ca un salbatic , nu ? 

                       Ieri am avut parte de o experienta urata. Ora de geografie. Stateam singura.Ultima banca.Liniste.Puteam citi in liniste..  Dar paralel cu mine sta un alt coleg , V. Si mi-a cerut voie sa vina cu mine in banca. Nu puteam sa-l refuz, nu ? Sa se simta prost. 

                       Eu stiam ca are niste probleme cu ” mirosul ” de la alti colegi dar vorba aia pana nu te lamuresti tu , nu crezi ! Incepe dirigul sa predea. Toate bune si frumoase..  dar deodata ma simt rau . Deschid geamul . Poate o gura de aer rece de dimineata imi va face bine . Toata clasa se intoarce spre mine . ” E nebuna ? Afara e un frig si ea deschide geamul ! „
                     Dar iar un miros dezgustator imi invadeaza simturile. Stiti momentul ala penibil cand aveti falsa impresie ca vine de la voi . Era prea urat , prea imposibil.  Presupuneam ca vine de la al meu coleg si da , presupuneam bine . Pe langa faptul ca miroase.. de fapt duhneste mai si vorbeste singur sau isi pune mainile la gura si rade subit . 

                   Si ma intrebam ” De ce am fost pedepsita? ” Deschid iar geamul. Iar 30 de priviri ma fixeaza. Imi venea sa urlu  ” NU E VINA MEA , CE-ATI SPUNE SA MA SALVATI SI SA NU MAI HOLBATI ? „

                  Pur si simplu imi venea sa vomit. Sa-l injur. Sa-i dau doua, sa-l extermin. Nu mai suportam. Incerc sa-l strig pe colegul din fata.. nu , ma va auzi dirigul. O las balta. Nu ma puteam muta deodata din banca.Intram la banuieli.Nu aveam chef de explicatii. Sa ma cer la baie sa-mi vomit ficatii ? Alte intrebari ” Eh , stiti colegul meu pute a hoit , de aia mi-am vomitat si ultima farama de suflet. „

               Imi ridic corpul supus terorii de pe banca. Ma uit la el . Greseala vietii mele . Ce-am vazut , m-a terminat. Stiti ca dupa o perioada daca nu te speli in urechi .. ei bine , stiti voi ! Fuck , mi se intoarce iar stomacul. Urechile lui dragute erau atat de pline incat de acum iesea pe afara.  Nu mai era galbena .. chiar portocaliu spre rosu. Repet : cu ce-am gresit?!

               In momentul ala imi doream sa ma evaporez. Sa nu am stomac. Am crezut ca o sa vomit acolo.Imi doream sa se sune mai repede . Sa se sfarseasca acest chin..

              Cum am auzit mirificul clopotel am si sters-o din banca si mi-am cautat alt coleg. Au inceput sa mi se puna intrebari.Am raspuns .. au fost si zambete si pareri de rau. 

             In ora urmatoare stateam cu un alt coleg. La engleza, aveam de scris parti ale corpului si ii ziceam eu si noul meu coleg de banca pentru o ora , clei , matreata, ceara de urechi ..  si el nu se prindea ..

             Recunosc am fost cam rautaciosi dar nu e vina noastra. Colegul meu a vrut senzatii extreme . S-a uitat si el . A vazut, a ramas socat. Radeam prin ora .. dar nu era rasul nostru dupa ce stomacurile noastre erau ca la Holocaust. 

            Stiti de ce mi-e ciuda ? Tipul are aproape numai 10 . Media mai mare ca a mea. 9, 85 si nu invata nimic ! Zero .  Dar are numai 10 . Stie ca copieze , ce-i drept dar uneori e si lasat..

            Nu inteleg de ce-i asa neingrijit. Maicasa e profa de matematica. In liceu la noi . Deci nu e o retardata , ok ? Are studii femeia. Deci are creier . Nu e usor sa fii profa de mate . De ce e asa ? Adica ai 17 ani jumatate.. doar nu ai pretentia sa-ti mai zica ma-ta ” Uai du-te spala-te , ai cacat in urechi ! „

            Stand si judecand momentul a fost de cacat. Si nu-i poti spune ” Ba spala-te in pana mea , puti, duhnesti , esti oribil ! ” Oricat de oripilata as fi nu-i pot spune asa ceva. Dar totusi la 17 ani in ceapa mamii ei de treaba chiar nu te simti ? Din ce esti facut ? Nesimtire 100 % ? Adica poate tie-ti place sa stai in mizerie , sa puti a canal dar nu trebuie sa ne pedepsesti pe toti zic , nu ?!

            El cica n-are nici viata. Nu iese la magazine , in oras , nu are prieteni , nu are facebook [ asta nu ar fi obligatoriu , oricum , o bataie de cap mai putin ] . Ma intreb .. daca nici la magazin nu se duce ce naiba o sa faca la facultate? O sa fie baiatul mamei mereu ? 

              Nu-l inteleg . Nu , nu nu ! Adica uitandu-te la el nici nu-ti vine sa te caci serios. Stau acolo ingramadite si nici ca nu mai ies. Nu mai vor. De ce sa dea fata-n fata cu un asemenea specimen , corect ?! E dezgustator !

             Dar… totusi aseara ma gandeam .. cine stie ce situatie are acasa. Dar nu cred ca-l tine maicasa legat de pat sa nu se spele. Nu cred ca o tipa de aia care nici apa la baie nu o trage doar ca sa nu consume.  Habar n-am de ce e asa.. sa stai cu maleta pe gat , hanorac si geaca mereu si mereu pe tine si sa afirmi ca nu ti-e cald. POATE TU NU SIMTI DAR EMANI MIROSURI.. 

            Asta m-a invatat ca orice statut social ai avea, orice varsta .. in orice moment trebuie sa fii curat . Nu pentru altii neaparat ci pentru tine in primul rand . Totul vine de la respectul de sine ..