Iubesc sa-i numesc pe cei mai in varsta fosile. Sa-i tachinez. Mai ales pe ai mei . Cel putin mama se oftica la culme cand ii mai zic asa. Stiti cum sunt femeile, nu vor sa imbatraneasca niciodata, sa fie mereu tinere , frumoase. Nu ca n-ar fi si acum . E cea mai frumoasa femeie pentru mine , serios , nici nu zici c-are varsta pe care o detine !

             Stiu ca si eu o sa imbatranesc desi nu vreau. Nu ma vad batrana. Stiti sunt unele batrane, fac mancare , se uita la televizor si apoi ies la scara , barfesc si ataat. Serios ? Nu , nu vreau ca viata mea sa se limiteze la atat. Sau mai fac un blid de mancare pentru nepoti si atat.

            Dar sa nu ma indepartez la subiect. Nu-i suport pe unii de varsta a treia din mai multe motive.  Unul e ca miros extrem de urat. Batranii au un miros a lor, specific. Si ala e imbibat cu cel de transpiratie. Combinatia perfecta as putea spune.Si se imbraca si total opus vremii. Inteleg ca ei vor sa fie eleganti si toate alea, dar nu . La 30 de grade nu-ti iei camasa si sacou. Nu nene. Ca puti , bine ? 

          Bun . Alta treaba. Ei fac economie la orice. La bani, curent dar mai ales la apa. Ii vezi toata ziua prin oras. Sau cu bidoane de apa. Sa-i vezi taica cu bidoanele de 5 litri prin oras dupa apa. Nu care cumva sa consume apa acasa. Si sunt sute de batrani care pun apa in cazi si apoi o rastoarna in wc. Ca sa nu traga apa. Economie. 

          Si alta treaba care m-a intrigat . Ieri ma duceam la magazin . Picura. Ador vremea aia. Langa blocul meu este o centrala. Din aia care dadea caldura. De la Termica. Acum .. nu mai da . Si .. cum mergeam eu linistita , in stanga mea , un mos super enervant se usura. Nu m-ar fi deranjat. Locul ala cam asta e in ultima perioada. Doar ca mosulica ala e cel mai enervant din zona asta. Eu am geamurile in spatele blocului. Si-l aud mereu cum se ia de copii . Ca sa nu stea la scara, sa nu faca galagie . Ii place sa dea ordine mai pe scurt.

         Faza nasoala e ca omusorul ala sta la 10 metri de locul unde s-a usurat. Ma intreb oare nu se mai putea tine ? Si sa nu veniti ” vai nu esti baiat/barbat nu stii cum e ! ” Nu bai nene. Aia e din zgarcenie.  Daca un copil ar fi facut-o ar fi sarit cu gura pe el. Dar eu ma simteam prea bine ca sa ma iau la cearta cu el sa-i zic vreo doua. Pana mea , era si ziua-n amiaza mare. Du-te-n ceapa ta si te pisa-n casa. Vrei ca astia mici sa te asculte, sa fie cuminti si tu ce faci ? Te pisi la colt de bloc, ca ce-ti pasa? Ei lasati e batran , nu se mai putea tine .

         Si nu stiu la unii batrani in casa miroase groaznic. Da urat tare. Ce naiba ? Stiu ca imbatranesti, te lasa puterile dar cu puterea care freci o telecomanda de la o telenovela la alta , deschide un geam , te rog . 

         In oras la mine  este un loc amenajat cu banci . La Secu pentru ca aia care stiu . Bun . Acolo se aduna batrani si joaca remi, sah. Pe bani evident. Faza nasoala e ca trebuie sa astepti pana pe la 9-10 seara sa gasesti un loc pe banca. Desi joaca 2 , nu conteaza, se aduna 4985 in jurul lor ! Ieri , picura , am fugit pe o banca . Da, nu mai erau mosnegi ! yey. In urma mea, o doamna cu o catelusa si inca o tipa. Eu cu Denisa ocupasem deja masa. Si vine ea ” Da-te mai incolo ” . Bine ca daca mi-ar fi zis-o pe un ton ca oamenii normal , nu m-ar fi deranjat. 

      ” Mai sunt banci .. ” 

    ” Si ce ? Nu vezi ca ploua ? „

   ” Okay , puteti sta dar nu trebuie sa va tipati la mine , serios . ” 

  ” Nu am tipat ” 

 ” Ati ridicat tonul , nu-i tot aia . Sigur . „

              A intervenit doamna cealalta si a zis ” Ei nu va mai certati de la locuri ” . 

            Nu m-a deranjat ca a stat ci modul cum s-a adresat. Frate daca esti mai in varsta nu-mi esti superior . Nu tipi la mine. Apoi a venit sotul tipei calme si apoi sotul ei . Prin urmare astia doi , erau avocati . Doamna ingamfata si sotul ei . Ca tot vorbeau de procese. Pe mine nu ma deranjeaza femeile care vorbesc urat . Nu mi se pare ceva iesit din comun, serios.Doar ca tipa se credea extrem de inteligenta si-l lasa pe barbac’su sa stea in picioare. Oare la ce se astepta? Sa ne ridicam , oh dar vai stai jos nenea ? Nu ! Denisa mi-a facut semn dar nu ! Nu-mi pasa c-are 587 de ani mai mult ca mine. Putea sa-mi zica frumos . 

         Chiar dupa ce-au plecat niste tipi de la o masa alatura au zis ” ati scapat in sfarsit ” . Si eu au zis ca mai erau banci . DA NENE , MAI ERAU .  Dar a avut ea ambitia asta.. 

          Da.. cei mai in varsta sunt uneori imposibili . Ca sa nu mai zic  ca au ideile lor fixe..

         Doamne asa o sa ajung si eu ? Probabil.. pentru ca lucrurile o sa se schimbe.. Generatiile vor fi altfel..

       Ce viata interesanta..